veilige wijk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Straatspecialisten Opleiding Sociaal Cultureel Werk - WaarBenJij.nu veilige wijk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Straatspecialisten Opleiding Sociaal Cultureel Werk - WaarBenJij.nu

veilige wijk

Door: Redactie van de werkgroep

Blijf op de hoogte en volg Straatspecialisten

27 September 2007 | Nederland, Amsterdam

We hebben twee scholen gezien, een openbare school De Kaap en de protestants/christelijke school De Kraanvogel.
Doordat het buiten beter weer was hebben we veel meer mensen gezien,dealers en junks op sommige pleintjes, kinderen die voordat ze naar school gingen op de speeltuin vlakbij hun school waren en de ouders op de bankjes toekijkend naar hun kinderen.
We liepen in een straat, toen hoorde we een man schreeuwen en vloeken naar kleine kinderen, we liepen erheen om te kijken maar we konden de man niet vinden en de kinderen rende al weg.
Bij de scholen was het niet erg gevaarlijk, er waren geen snelle voorbij scheurende auto’s en ze hoefde ook niet echt een te drukke autoweg over kortom de scholen staan in een rustige buurt.

Straatspecialisten

Project: Werken in de wijk Een verslag van groep 5CO7C, studenten van de opleiding Sociaal Cultureel Werk. Wij werken 14 weken als vrijwilligers in een Amsterdamse wijk.