veilige wijk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Straatspecialisten Opleiding Sociaal Cultureel Werk - WaarBenJij.nu veilige wijk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Straatspecialisten Opleiding Sociaal Cultureel Werk - WaarBenJij.nu

veilige wijk

Door: Redactie van de werkgroep

Blijf op de hoogte en volg Straatspecialisten

27 September 2007 | Nederland, Amsterdam

Veiligheid

We zijn met ons groepje in Amsterdam-oost wezen kijken. We moesten letten op het gebied van veiligheid.
We hebben wat rondejes gelopen in de wijk, en het zag er opzich veilig uit. Tijdens de wandeling zijn we langs wat speeltuinen gelopen.
Het zag er best saai uit, maar de kinderen kunnen er wel goed voetballen. Er waren ook borden geplaats op de pleintjes/ speeltuinen van
gebod om hier na 11.00uur te zitten. Dat hebben ze voor de jongeren gedaan, zodat ze er niet 's avonds gaan hangen. Er lag best wel veel vuil op straat.
We zijn nog langs een moskee gelopen, en toen vertelde een meneer van de moskee dat ze er ook wel eens computercursussen werden gehouden.
Verder hebben we nog een speeltuinbeheerder gesproken, en die vertelde dat als lui kwam die niet op de speeltuin hoorde, dat ie ze dan weg stuurd.
Er was wel veel politie op straat, je zag ze overal en nergens zitten. Maarja dat maakt het wel weer veiliger!

Ouafa, Daisy, Kautar, Jamila.
Groep 1C
20-09-2007

Straatspecialisten

Project: Werken in de wijk Een verslag van groep 5CO7C, studenten van de opleiding Sociaal Cultureel Werk. Wij werken 14 weken als vrijwilligers in een Amsterdamse wijk.