Rapworkshop - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Straatspecialisten Opleiding Sociaal Cultureel Werk - WaarBenJij.nu Rapworkshop - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Straatspecialisten Opleiding Sociaal Cultureel Werk - WaarBenJij.nu

Rapworkshop

Door: Redactie van de werkgroep

Blijf op de hoogte en volg Straatspecialisten

21 November 2007 | Nederland, Amsterdam

7 –11-2007

Rap over drugs gebruik.

Vanmiddag hebben wij een activiteit in buurthuis transvaal georganiseerd.. Er hebben 4 groep 8 kinderen van Basisschool De Kraanvogel mee gedaan aan een rapworkshop over drugs.
Ieder deelnemer had een op een begeleiding van een van ons.

We hadden eerst allerlei informatie over drugs verzameld en er een mapje van gemaakt.

Onze doel was deze kinderen voorgelichte over drugs. Juist om dat het zo een kleine groep was, hadden wij veel tijd om met ze over het onderwerp drugs te praten.

Ieder van ons had een van de deelnemers. We hielpen met de tekst schrijven en rijmen. De sfeer was gelijk goed en ontspannen we hadden snoepjes om het nog gezelliger te maken :)
Brahim had het woord . Hij ging uitleggen wat we gingen doen. Kaoutar had alles gefilmd.

We hadden en beat mee genomen. Eerst werd er ijverig aan de tekst gewerkt en daarna gingen we oefenen om het helemaal op maat te rappen.

Het eind presentatie was het hoogte punt van de middag. Wat een talent!!

Brahim, Jamila, Woufa, Nikita, Daisy, Kaoutar

Straatspecialisten

Project: Werken in de wijk Een verslag van groep 5CO7C, studenten van de opleiding Sociaal Cultureel Werk. Wij werken 14 weken als vrijwilligers in een Amsterdamse wijk.